zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Manager vergeet verkoopkracht eigen medewerker

10 juli 2009 - Managers vergeten de potentie van werknemers in het acquisitie proces. Zij worden hiervoor nauwelijks ingezet. Als dat wel zou gebeuren, worden prospects door een intensief netwerk eerder binnen gehaald en zal de sales sterk toenemen.

Dit stelt Heino Hovingh van sales consultancy Hovingh & Partners. Juist nu is het essentieel om via ‘lauwe’ contacten een netwerk uit te breiden. Onlangs bleek uit internationaal onderzoek van Miller Heiman dat slechts een derde van de bedrijven de kennis van topverkopers gebruikt om de verkoopvaardigheden van iedereen in het bedrijf te verbeteren. Niet alleen het betrekken van het management, maar ook van de werkvloer doet de verkoop vergroten. De halfjaargesprekken die er weer aan komen, zijn een mooi moment om iedere werknemer op z’n eigen manier in te zetten de slagkracht van de organisatie te verhogen. Maak het een punt op de evaluatie van werknemers wat zij doen om producten of diensten te verkopen. 



Effectieve sales

Top vijf activiteiten van winnende sales organisaties:
1. Benutten best practices van top performers (doet 21 procent)
2. Consistent uitgebreide propectie plannen gebruiken (doet twintig procent)
3. Betrekken strategische accounts in product/diensten planning proces (doet 24 procent)
4. Geformaliseerde waarde propositie die zeer aantrekkelijk is voor prospects (doet 34 procent)
5. Performance review proces dat de sales organisatie helpt beter te presteren (doet 23 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes manieren om van iedereen een verkoper te maken
 Crisis vraagt om verkooptalent
 Manager moet verkoperstrouw goed managen
 Tien kenmerken van superverkopers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10