zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantcentraal denken kent een aantal valkuilen

22 juni 2009 - In tijden van financiële onzekerheid letten alle bedrijven op de kosten. Efficiëntie is daarbij het sleutelwoord: inefficiënte bedrijven gaan onderuit, terwijl de sterke leiders de recessie gebruiken om hun bedrijfsprocessen aanzienlijk te verbeteren. Daarom is het nu de tijd om ook uw klantprocessen onder de loep te nemen.

Met klantgericht organiseren valt namelijk bij veel bedrijven nog veel te winnen, soms oplopend tot een rendement van meer dan 100 procent. Maar waar moet u nou eigenlijk op letten bij het inrichten van een klantcentrale organisatie? VANAD en BORGmans Consult beschrijven veelgemaakte fouten uit de praktijk.



Olievlek
Inefficiëntie is een olievlek. Het verspreidt zich razendsnel door een hele organisatie en beïnvloed onderweg verschillende bedrijfsprocessen. Een bedrijfsproces dat inefficiënt verloopt, heeft daarom gevolgen voor de gehele organisatie. Het voordeel is dat het verbeteren van één bedrijfsproces vanwege hetzelfde olievlekprincipe ook positief doorwerkt op andere activiteiten. Een bedrijfsproces waar nog veel winst valt te behalen is het klantcontact; een klantcentrale organisatie kan forse rendementsverbeteringen realiseren als haar klantcontactstrategie op de juiste manier wordt ingezet. Toch slagen maar weinig bedrijven erin om een écht transparante en klantgerichte organisatie neer te zetten. Arnoud Munneke, Operationeel Directeur bij VANAD, en Mendel Borgmans, oprichter van BORGmans Consult, beschrijven de voornaamste knelpunten waar bedrijven tegenaan lopen in een whitepaper dat u hier kunt downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantgerichtheid is eigenlijk heel simpel
 De vier C's voor 'klantgerichte oplossingen'
 Tien dingen die uw klanten van u willen
 Klantinformatie staat nog steeds los van strategie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10