zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Webwinkels hebben het druk tijdens kantooruren

19 mei 2009 - 28 Procent van de Nederlanders koopt online onder werktijd: tussen 8.00 uur en 18:00 uur. Daarbij is maandag de meest populaire aankoopdag van de week. Dit blijkt uit een analyse van de database van webwinkel Redcoon.nl over het afgelopen kwartaal.

Op de maandagmiddag tussen 12:00 uur en 18:00 uur wordt het meest gekocht (negentien procent). Op de vrijdag-, donderdag- en woensdagochtend worden de online pagina’s echter het meest bekeken (22 procent). Erwin Bruggink, directeur van Redcoon Benelux: "Er is een duidelijke trend te zien in de cijfers. Men oriënteert zich aan het einde van de werkweek online, om in het weekend naar de winkel te gaan om het product te bekijken en vast te houden. Na het weekend overlegt men nog even met collega’s om vervolgens na de lunch tot aankoop over te gaan." 



Kritische consument

Redcoon.nl merkt dat consumenten kritisch zijn maar niet minder kopen door de crisis. "Men vergelijkt product en prijs eerst online voordat ze tot aanschaf over gaan. Een opvallende trend is dat men erg let op de verzendkosten. Als die (te) hoog zijn is men eerder geneigd om het product elders aan te schaffen." 

Top vijf meest verkochte producten
Vooral computeraccessoires, de Iphone en digitale camera’s zijn momenteel in trek om online aan te schaffen. De top vijf:
1. Canon – Pixma MP620 (printer-, scanner-, kopieer-apparaat)
2. Apple – Iphone
3. Dyson – DC19 Origin (stofzuiger)
4. Western Digital – WD10EADS Caviar Green 1TB (externe harde schijf)
5. Logitech –X–230 (Geluidsboxen voor de computer)

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Sociale netwerken, shoppen en video´s leggen netwerk plat
 Zoekmachines belangrijkste marketingkanaal voor webwinkels
 E-commerce stijgt explosief, en daarmee het misbruik
 Bedrijfsnetwerk overbelast door recreatief gebruik
 
 
reacties
 
Dirkjan  |   | 
19-05-2009
 | 
18:22 uur
Wat is jullie bron? Een persbericht van Redcoon zelf? Of...?
Bas Wijnands  |   | 
8-04-2014
 | 
13:58 uur
Ondanks dat er inderdaad geen bron gegeven werd, is dit ook onze bevinding.
jolanda van drunen  |   | 
12-06-2015
 | 
16:40 uur
Sterk punt Dirkjan. Maar niemand kan ontkennen dat de maandag middag een ideaal moment is om even bij te komen van het weekend en een kijkje te nemen naar de laatst toegevoegde kledingstukken van je favoriete winkel ;)
jolanda van drunen  |   | 
12-06-2015
 | 
16:40 uur
Sterk punt Dirkjan. Maar niemand kan ontkennen dat de maandag middag een ideaal moment is om even bij te komen van het weekend en een kijkje te nemen naar de laatst toegevoegde kledingstukken van je favoriete winkel ;)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10