zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer en manager zijn het oneens over marketingstrategie

7 mei 2009 - Nieuwe klanten vinden heeft topprioriteit voor kleine en middelgrote ondernemingen in de Verenigde Staten. Ook het beheersen van de kosten voor het behouden van klanten staat hoog op de agenda.

Dat komt naar voren uit onderzoek van Bredin Business Information, zo schrijft 6Minutes.be. Maar hoe willen ze dat realiseren?


Wat duidelijk is, is dat marketeers en managers wat dit betreft niet op één lijn zitten. Marketeers willen vooral investeren in pr en telemarketing en minder besteden aan direct mail, print en beurzen. Online zien zij het meeste heil in microsites, sociale netwerken en webinars. 

Manager kiest voor traditionele kanalen
De managers houden het echter liever bij mond-tot-mond reclame, advertenties in kranten en tijdschriften en direct mail. Online geven ze de voorkeur aan zoekmachine marketing, educatieve websites en e-mail nieuwsbrieven. Mobiel adverteren, video- en podcasts, adverteren via forums, sociale netwerken en chatrooms zien ze niet zitten.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer geld voor directe en interactieve marketing ondanks crisis
 E-mail marketing? Kies voor ‘opt-in’.
 Vijf marketingtrends voor 2009: back to basic
 Vijf wetten van recessiemarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10