zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie succesfactoren van m-commerce

12 september 2002 - Met nieuwe toepassingen op mobiele telefoons (zoals i-Mode) valt prima geld te verdienen. De drie key succesfactoren voor 'm-commerce' zijn lokalisatie, personalisatie en beschikbaarheid.

Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Insites. Alleen dan kan m-commerce (commerciële transacties die via een mobiel netwerk plaatsvinden), succesvol worden, aldus het bureau.



1. Lokalisatie
De mogelijkheid om lokatie-specifieke informatie te verstrekken aan gebruikers, bijvoorbeeld routeinformatie, weersvoorspellingen en restauranttips.

2. Personalisatie
Informatie en toepassingen toegesneden op de individuele gebruiker.

3. Beschikbaarheid
Directe toegang tot actuele informatie zonder wachttijd, aangezien de gebruiker zijn terminal altijd bij zich heeft.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10