zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse werknemer blinkt uit in loyaliteit

10 april 2009 - Maar liefst 84 procent van de Nederlandse financiële managers geeft aan zichzelf loyaal tot zeer loyaal ten opzichte van hun werkgever te vinden. Hiermee zegt men loyaler te zijn dan het gemiddelde van managers in Europa (gemiddeld 77 procent).

Dit blijkt uit een onderzoek dat Robert Half International eind 2008/begin 2009 heeft gehouden onder ruim 3.500 finance professionals in veertien landen. In hetzelfde onderzoek werd ook gevraagd naar de factoren die doorslaggevend zijn bij het kiezen van een nieuwe werkgever. De Nederlandse antwoorden wijken daarin ook sterk af van die uit de andere geïnterviewde landen. Een kwart van de ondervraagden in Nederland geeft namelijk aan, na een goede balans tussen werk en privé (49 procent), de bedrijfscultuur een beslissende factor te vinden. Gemiddeld geeft 8 procent ‘company culture’ aan. Nederland scoort met 25 procent dus ruim drie keer zo hoog. 



Bedrijfscultuur

Barbara Kollée, Senior Manager Robert Half: "Finance professionals in Nederland vinden het nog steeds erg belangrijk dat een bedrijf qua bedrijfscultuur goed bij hen past. Dat zien we bij de werving en selectie dagelijks naar voren komen. Misschien komt daar de hogere loyaliteit ook vandaan, want als je eenmaal een goede match hebt gevonden, geef je dat niet zomaar op. Salaris en een goede werk/privé balans blijven natuurlijk belangrijk, maar in Nederland moet werk vooral echt leuk zijn. Iedereen die regelmatig te maken heeft met werknemers in andere landen ziet dat de Nederlander hierin duidelijk verschilt van de andere landen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Medewerker van de toekomst is loyaal zonder bonus
 Negen redenen waarom werknemer niet loyaal is
 Loyaliteit is niet te koop
 Investeren in loyaliteit loont
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10