zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantentrouw vraagt om heldere communicatie

17 maart 2009 - Geen enkel bedrijf kan zonder trouwe klanten, zo vindt 90 procent van 300 ondervraagde managers van grote bedrijven in de VS, Europa en Azië. Toch vindt maar dertien procent dat hun bedrijf er ook alles aan doet om de relatie met de klant te onderhouden.

Marketing Online schrijft dat het grootste probleem is dat veel bedrijven te snel tevreden zijn. Zolang hun klanten maar niet overstappen naar de naar de concurrent, vinden ze het wel goed zo. Om echt loyale klanten te kweken, moet echter moeite worden gedaan. 



Personal touch
Ten eerste moet de klant het bedrijf gemakkelijk kunnen bereiken en het gevoel hebben dat zijn vragen en klachten serieus worden genomen. Verder moeten klanten zelf kunnen kiezen hoe ze contact leggen en niet standaard doorverwezen worden naar internet. En een personal touch in uw communicatie-uitingen doet bovendien wonderen.


Bron: Absatzwirtschaft, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Recessie? Behandel uw klanten als stamgasten
 Internetbedrijf scoort wél op klantvriendelijkheid
 Online vragen van klanten worden nogal eens genegeerd
 Klanten willen dag en nacht contact met u
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10