4 maart 2009 -
Ondanks de kredietcrisis schaffen bedrijven en instellingen nog steeds kantoormeubilair aan.Wel is de prijs van de producten een belangrijkere factor geworden. Uiteraard moeten de meubelen van uitstekende kwaliteit zijn, maar ook nog eens zo goedkoop mogelijk .
Dat meldt internetwinkel Officecity.nl. Vooral archiefkasten worden veel verkocht. Het lijkt wel of nu meer dan ooit er de behoefte is om zaken op papier vast te leggen en te bewaren.
Vervanging
Verder is een tendens zichtbaar dat bedrijven in deze tijd van crisis eerder alleen onderdelen van hun inrichting vervangen dan de totale inrichting op zijn kop zetten. Alleen meubelen die aan noodzakelijke vervanging toe zijn, worden vervangen. Hierdoor is de inschakeling van een dure interieurarchitect niet nodig en 'shoppen' bedrijven liever zelf op zoek naar die noodzakelijke vervanging. Dat 'shoppen' gebeurt in toenemende mate via internet.
De aanschaf van kasten is volgens mij een indirect gevolg, geen primair gevolg van de crisis. In de regel blijkt namelijk dat archiverings-achterstand ontstaat doordat men zich geen tijd gunt. Nu er door de crisis tijd voor is, worden stapels opgeruimd. Ik zie het aan de aanvragen voor mijn training Clean Desk!