zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer kiest opleiding als wapen tegen ontslag

27 februari 2009 - Uit onderzoeken blijkt dat één op de vier werknemers bang is dit jaar werkloos te raken. Om dat te voorkomen of om zich daar alvast op voor te bereiden, kiezen Nederlandse werknemers massaal voor een aanvullende beroepsopleiding. Dat constateert Scheidegger Opleidingen.

"Wij zien de belangstelling naar opleidingen sterk toenemen," stelt directeur marketing Aljoscha Gielkens van Scheidegger Opleidingen. "Niet alleen naar administratieve opleidingen, maar ook naar specialistische opleidingen op het gebied van kantoorvaardigheden en management." 



Kennis vergroten
Gielkens merkt dat de nieuwe cursisten er bewust voor kiezen in korte tijd hun kennis en vaardigheden te vergroten. "Het versterkt hun positie op de arbeidsmarkt. Ze staan sterker in hun huidige baan en mochten mensen alsnog werkloos raken, dan maken ze meer kans op ander werk."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Coach uw team de recessie door
 Kredietcrisis geen reden om niet te investeren in opleidingen
 Ontslagangst stimuleert populariteit opleidingen
 Crisis is hét moment om te investeren in opleidingen
 
 
reacties
 
Wil  |   | 
27-02-2009
 | 
09:44 uur
Da's dan weer iets goeds wat uit de crisis volgt. In armere landen zie je ook dat de bevolking zich de pestpokken wil werken en studeren (als ze al de kans krijgen) om uit de armoe te geraken. In NL ging het al wel heel lang erg makkelijk, waardoor de noodzaak om je te onderscheiden van anderen ontbrak. Toch banen zat, niet? Jammer dat dit pas gebeurt vanuit de bedreiging (help, anders verlies ik mijn baan)in plaats van dat het uit de wil van de mensen zelf komt om ècht vooruit te komen, crisis of geen crisis. NL is rijk aan luiheid, arm aan ambitie geworden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10