Werkende irriteert zich vooral aan vloekende collega’s
12 februari 2009 -
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. De top vijf van ergerniswekkend gedrag bestaat verder uit collega’s die ‘s ochtends niet groeten, te hard praten, gasten niets te drinken aanbieden en de telefoon op de speakerstand zetten.
Dit blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp, zo schrijft Express.be. Ook het ongevraagd lenen van kantoorartikelen leidt tot verontwaardiging. Het uitnodigen van vrienden op kantoor en het informeren naar elkaars persoonlijke leven wordt daarentegen wel acceptabel gevonden.
Internationale verschillen
Uit het onderzoek blijkt tevens dat er grote internationale verschillen zijn. Zo vindt maar 2,8 procent van de Australiërs het aanspreken van de baas met zijn voornaam een irritante gewoonte, terwijl 18,2 procent van de Chinezen vindt dat dit niet door de beugel kan. Verder hebben Japanners een veel grotere hekel aan het gebruik van emoticons zoals smileys in e-mails dan andere nationaliteiten.
Weet u wat ook irritant is? Taalfouten! ''Zich irriteren aan'' is geen correct Nederlands. Het is ''ik erger me aan'' of ''het irriteert me'' en dit artikel irriteert me dan ook enorm.
Onno Koster
|
|
12
-
02
-
2009
|
23
:
55
uur
Potverdorie!, Ik begrijp de irritatie, maar die ergernis van een ander dat irriteert mij weer. En zo irriteren we elkaar tot ergernis toe!!
Is dit dan de reden van schril zijn op elkaar? Het eventuele antwoord op onze vloekende collega's?
Begin bij je zelf, en met èèn schaap over de dam..., wie volgt!!