10 februari 2009 -
De relatie tussen werkgevers en medewerkers in de financiële dienstverlening is er in 2008 niet beter op geworden. Ook zijn de financiële dienstverleners minder tevreden over hun werk. Nog maar 34 procent van de medewerkers in deze sector zou hun werkgever bij anderen aanbevelen. In 2007 was dit nog 50 procent.
Dit blijkt uit het jaarlijkse nationale medewerkertevredenheidsonderzoek van Integron onder 4.400 werknemers in elf branches, zo meldt accountancynieuws.nl. Wel wordt de rol van leidinggevenden inmiddels belangrijker gevonden
Prioriteiten
Medewerkers in de financiële dienstverlening hebben hun prioriteiten ten aanzien van tevredenheid op vrijwel alle fronten verlegd. Afwisseling in het werk, vorig jaar nog het belangrijkste aspect, komt niet eens meer voor in de top tien. Ook het belang van een collegiale sfeer daalde (van plaats twee naar negen). Naast toegankelijkheid van leidinggevenden nam het belang van vertrouwen in leidinggevenden toe (van plaats elf naar plaats zes), evenals het belang van de beloning (van plaats zestien naar zeven).
Waardering
Die verschuivingen in de prioriteiten komen deels terug in de waarderingscijfers. De terugval in het vertrouwen in leidinggevenden (van 7,1 naar 6,7) valt daarbij het meest op. Ook de toegankelijkheid van leidinggevenden en de samenwerking met collega’s worden iets lager gewaardeerd dan een jaar geleden.
Bron:Accountancynieuws.nl