27 januari 2009 -
Elke crisis biedt kansen en hoewel businessleiders in de kosten zullen snijden, moeten ze blijven uitkijken naar zakelijke kansen. Ondernemingen die willen profiteren van de kansen die de huidige crisis biedt, moeten snel en agressief handelen en bereid zijn om de status quo te veranderen.
Volgens analisten zal de recessie dan ook een scherpe scheidslijn aanbrengen tussen de winnaars en de verliezers, zo schrijft MD Weekly. Allereerst moeten degenene die willen winnen hun mindset veranderen: elke techniek die valide was tijdens de hoogconjunctuur moet kritisch tegen het licht gehouden worden.
Beloningssysteem
Ondernemingen moeten niet alleen hun financiële basis op orde hebben, maar tegelijkertijd proberen hun marktaandeel te vergroten. Dat betekent dat ondernemingen ook hun beloningssystemen moeten herzien (en moeten snijden in de topsalarissen) en moeten innoveren. Alleen zo hebben ze een riante startpositie wanneer de economie weer aantrekt.
Bron:BusinessWeek, MD Weekly
De strekking van het artikel klopt. De bakens moeten verzet worden, wat eerst werkte, werkt nu niet meer. Om die reden hebben we onze eigen business ook onder de loep genomen.
Vóór de recessie waren onze business development diensten gefocust op innovatie, nu ligt de nadruk meer op ITO (IT Outsourcing) en BPO (Business Process Outsourcing). Overigens wordt zowel bij ITO als BPO veel innovatie 'meegenomen'.