23 januari 2009 -
Ruim een derde van de marketing- en communicatieprofessionals is bang hun baan te verliezen als gevolg van de kredietcrisis. 60 procent is daar niet bang voor en drie procent weet het niet.
Dat blijkt uit een onlangs afgesloten internetonderzoek van USG Capacity, bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie.
Nieuwe ervaring
"De uitkomst van het internetonderzoek bevestigt onze ervaringen met de huidige marktsituatie," aldus Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity. "Bij economische tegenslag vrezen mensen eerder voor hun baan. Toch creëert deze situatie kansen voor zowel organisaties als professionals. Door de arbeidsmobiliteit die ontstaat, kunnen beide partijen nieuwe ervaringen opdoen. Daarnaast worden kostenbesparingen en (her)positioneringen binnen veel organisaties actueel. Om hier juiste keuzes over te maken, is specifieke kennis van marketing- en communicatieprofessionals noodzakelijk. Verder blijft, ondanks de recessie, de vraag naar hoogopgeleide professional onverminderd hoog."