zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier acties om de crisis te overleven

22 januari 2009 - Passiviteit is vandaag geen optie. Wie stil blijft zitten en wacht tot de crisis overwaait, gaat sombere tijden tegemoet. Zware investeringen zijn enigszins moeilijk tegenwoordig, maar managers hebben meer mogelijkheden om de toekomst er rooskleuriger uit te laten zien. Dat schrijft 6minutes.be.

Strategieprofessor Rosabeth Moss Kanter van de Harvard Business School identificeerde vier acties die bedrijven kunnen helpen of zelfs redden. Zonder hoge kosten of ingrijpende veranderingen.



1. Neem initiatief
Elke crisis biedt kansen. Elke crisis laat ‘gaten’ in de markt en schept nieuwe behoeften. 

2. Presenteer een nieuw idee of concept

Ideeën zijn goedkoop, althans in hun conceptfase. Ze bewijzen dat er initiatief wordt genomen en in de toekomst kunnen ze van onschatbare waarde zijn. 

3. Houd grote schoonmaak
In turbulente tijden moet u uw middelen besteden aan de diensten en producten met de hoogste toegevoegde waarde. Een ideaal moment dus om u te ontdoen van zieltogende producten en aftandse procedures. 

4. Help klanten succesvol te zijn

Leveranciers mogen niet werkloos toezien hoe hun klanten wegzinken. Help hen eens met kosteloze extra’s en advies. Ze zullen dit niet vergeten en u belonen met trouw en herhalingsaankopen, ook in de toekomst.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Managementbeloning heeft topprioriteit in 2009
 Recruteren in crisistijd: vier speerpunten
 Zeven manieren om een economische crisis te overleven
 Vier manieren om een recessie te overleven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10