zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf crisistips voor uw merkstrategie

21 januari 2009 - Recessie... Welke weg moet u dan inslaan met uw marketingstrategie? Uw prijzen verlagen of zijn er beteren manieren om uw merk recessieproof te maken? Marketing Online geeft vijf adviezen.

1. Benadruk de waardepropositie waarmee uw merk zich onderscheidt


Hamer eens niet op de gunstige prijs maar op de waarde van het product voor de consument. 

2. Bespaar op de kosten zonder de waarde te verminderen

Kies bijvoorbeeld voor een andere, goedkopere verpakking die tegelijkertijd de sterke punten van het product beter onder de aandacht brengt. 

3. Geef de klant trade-off-mogelijkheden

Kijk naar Dell: de computerfabrikant begon tijdens de recessie in de jaren negentig met directe verkoop aan de consument, die tegelijkertijd de mogelijkheid kreeg om een computer op maat samen te stellen. 

4. Bouw aan klantenloyaliteit

Zoek aansluiting bij de persoonlijke waarden en normen van de koper en op diens behoefte om waar voor zijn geld te krijgen. 

5. Herpositioneer

Vraag u af wat uw merk voor een andere doelgroep zou kunnen betekenen.


Bron: Admap, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Acht marketingtips van Obama
 Vijf wetten van recessiemarketing
 Negen tips om meer te verkopen tijdens een recessie
 Recessie? Behandel uw klanten als stamgasten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10