21 januari 2009 -
Recessie... Welke weg moet u dan inslaan met uw marketingstrategie? Uw prijzen verlagen of zijn er beteren manieren om uw merk recessieproof te maken? Marketing Online geeft vijf adviezen.
1. Benadruk de waardepropositie waarmee uw merk zich onderscheidt
Hamer eens niet op de gunstige prijs maar op de waarde van het product voor de consument.
2. Bespaar op de kosten zonder de waarde te verminderen
Kies bijvoorbeeld voor een andere, goedkopere verpakking die tegelijkertijd de sterke punten van het product beter onder de aandacht brengt.
3. Geef de klant trade-off-mogelijkheden
Kijk naar Dell: de computerfabrikant begon tijdens de recessie in de jaren negentig met directe verkoop aan de consument, die tegelijkertijd de mogelijkheid kreeg om een computer op maat samen te stellen.
4. Bouw aan klantenloyaliteit
Zoek aansluiting bij de persoonlijke waarden en normen van de koper en op diens behoefte om waar voor zijn geld te krijgen.
5. Herpositioneer
Vraag u af wat uw merk voor een andere doelgroep zou kunnen betekenen.
Bron:Admap, Marketing Online