19 januari 2009 -
Bijna een derde van de werknemers laat zijn leidinggevende (bijna) nooit merken dat diens inspanningen op prijs worden gesteld. Toch vindt meer dan de helft van de beroepsbevolking dat de baas die waardering eigenlijk wel verdient. Maar over hoe dat het best kan worden gedaan, verschillen de meningen.
Dat schrijft Beet Intermediair. 'Gewoon m'n werk goed doen' (60 procent) en 'hart voor de zaak hebben' (51 procent) wordt door een meerderheid van de werknemers als middel genoemd om de waardering naar de werkgever te laten blijken.
Complimenten
Zelf neemt de werknemer daarmee overigens geen genoegen: 89 procent vindt het (zeer) belangrijk om waardering te krijgen van de werkgever en dan bij voorkeur in de vorm van persoonlijke aandacht, complimenten en af en toe een extraatje.
Bron:Beet Intermediair
Als AI project manager en coach komen we wat vaker met deze materie in aanraking. Een groot programma manager heeft ooit eens gezegd,''Een AI manager heeft geen verleden en heeft geen toekomst.''[R. Lodder] Dat vond ik een treffend slogan.
Als interimmer wordt je voor 'een klus' binnengehaald en als de klus af is ga je weer. Het is telkens weer een aardig moment wanneer de inspanningen op een andere, meer menselijke manier, word vertaald door een moment van stilstaan bij afscheid. Vaak word het moment gebruikt voor een dankwoord en een 'kleinigheid' als dank.
Ik denk dat dit altijd weer wederzijds is. Af en toe elkaar complimenteren en zeker aandacht voor een leuke attentie, houd het plezier er zeker in. Waardering kan soms zoveel 'smeren' in de uitvoering.