zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goede bereikbaarheid beperkt negatieve gevolgen kredietcrisis

16 januari 2009 - Bedrijven die continu investeren in het meten en verbeteren van de kwaliteit van telefonische dienstverlening en e-mailcorrespondentie, zijn niet bang voor de kredietcrisis. Logische verklaring hiervoor ligt in het feit dat service en kwaliteit tot vertrouwen en het eerder binnenhalen van nieuwe opdrachten leiden.

Klantenbinding en tevredenheid stijgen en hierdoor worden zelfs klachten door klanten minder zwaar aangerekend en voor het gevoel van de klant sneller verholpen. Dit blijkt uit 120.000 onderzoeksresultaten van opdrachtgevers die regelmatig bereikbaarheidsonderzoeken laten verrichten en hun medewerkers wijzen op mogelijkheden om telefonische en e-mail klantencontacten te verbeteren (e-learning).


Bewustwording
Nu investeringen ‘on hold’ staan is het belangrijk inzicht te krijgen in de directe kosten. Bedrijven geven aan dat veel kan worden bespaard door diensten die de bereikbaarheid toetsen en inzicht geven in hoe die bereikbaarheid kan worden gemanaged. Vooral bewustwording van een goede bereikbaarheid onder medewerkers is effectief. Hoe bewuster de medewerkers, bij hoe meer klantcontacten een representatief ‘visitekaartje’ wordt afgegeven.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klanten willen dag en nacht contact met u
 Bel- en emailterreur maakt dom en gestresst
 Slechte telefonische bereikbaarheid jaagt klanten weg
 Bedrijven beantwoorden e-mail niet meer
 
 
reacties
 
J.B.  |   | 
16-01-2009
 | 
10:35 uur
Een betrokken werknemer/ster pakt gewoon de telefoon op. Deze werknemers schuiven niet continu de VM naar voren om daarmee aan hun eigen verantwoordelijkheden te ontsnappen. Betrokkenheid komt voort uit bewustzijn, zoals trouwens bijna alle actie voortkomt uit bewustzijn. Welk bewustzijn te creeren en hoe vervolgens de gewenste betrokkenheid waar te maken is een stevige leiderschaps uitdaging. Met meten en verbeteren alleen kom je er denk ik niet.
Eva  |   | 
16-01-2009
 | 
10:57 uur
Redactie, over welk onderzoek gaat het hier?? Wie zijn de onderzoekers? Bronvermelding ontbreekt... Dank!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10