Geef negatieve berichtgeving geen kans met online reputatiemanagement
12 januari 2009 -
Met online reputatiemanagement kunnen bedrijven negatieve content op internet aanpakken en zelfs proberen te verwijderen. Volgens Pallieter Koopmans van ImagoM, zijn er meerdere opties voor bedrijven als ze op de digitale snelweg negatief bejegend worden.
Dat schrijft MD Weekly. Weet uw wie de webmaster is of wie het bericht geschreven heeft, dan kunt u middels persoonlijk contact proberen de informatie offline te krijgen. Bij negatieve bejegening in een weblog of op een forum, kunt u de negatieve berichten tegenspreken met veel positieve berichten vanuit het bedrijf zelf.
Nepberichten
Dat is in dat geval niet liegen maar damage control, stelt Koopmans, zeker wanneer het geschrevene niet waar is of foutief geïnterpreteerd is. Volgens Tammo Peters, directeur van Proseo, moeten bedrijven hier wel voorzichtig mee zijn. Als duidelijk wordt dat het bedrijf zelf nepberichten plaatst, kan dat een averechts effect hebben.
Bron:Adforesult, MD Weekly