zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Roddels negeren is niet slim

9 januari 2009 - Nu de crisis toeslaat, concentreert de roddelmachine zich vooral op wie de volgende slachtoffers zullen zijn. Managers denken vaak dat ze geroddel moeten stoppen. Grant Michelson van de Audiencia Nantes Business School zegt op Express.be echter dat ze dat juist niet moeten doen.

Die informele informatiekanalen kunnen namelijk juist in het voordeel van de werkgever uitdraaien. Bovendien is het onmogelijk roddels uit te bannen, ze maken onlosmakelijk deel uit van de menselijke natuur, stelt hij. 



Kennis is macht

Stephen Viscusi, auteur van het boek ‘How to Bullet-Proof Your Job', is ook van mening dat u het geroddel juist in uw voordeel aan moet wenden. Wie op kantoor wordt geconfronteerd met roddels, kan volgens hem de informatie het best tot zich nemen zonder die verder te verspreiden. De indruk wekken dat u erboven staat en tegelijkertijd de informatie in uw achterhoofd houden, is de beste manier om met roddel om te gaan. 

Open en eerlijk

Mike Emmott, adviseur bij het Chartered Institute of Personnel and Development, denkt dat bedrijven de geruchtenmolen alleen kunnen stoppen door open en eerlijk te communiceren. "Leidinggevenden moeten eerlijk en geloofwaardig zijn, zelfs als ze niet weten wat er allemaal speelt." Emmot gelooft niet in een kantoor zonder roddel. "Een kantoor zonder roddel is als een sterfhuis; het is dysfunctioneel."


Bron: Financial Times, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier tips tegen schadelijke roddel
 Kantoorpersoneel roddelt zich suf
 Roddelen: goed voor de sfeer of juist niet?
 Laat roddels in uw voordeel werken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10