7 januari 2009 -
Internet creëert een generatie consumenten die alles weten van uw product, werkwijze en beperkingen. Marketeers staan daarom voor een grote uitdaging. Binnen een paar jaar moeten ze interactief en lokaal omgaan met hun tienduizenden klanten. Dat lijkt onmogelijk maar ze moeten het gewoon gaan doen.
Dat adviseert Michael Moon, oprichter/directeur van het Amerikaanse interactieve adviesbureau Gistics en autoriteit op het gebied van digitale merken en marketing operations management. Op Marketing Online benoemt hij alvast drie zaken die daarbij aangepakt moeten worden:
1. Integratie van crm-systemen
In veel bedrijven zie je dat er twee crm-systemen zijn: één met tactische informatie voor leadgeneratie en een andere met operationele informatie. Deze systemen zouden geïntegreerd moeten worden.
2. Rationeler omgaan met productie van marketingmiddelen
Er gaat nu ontzettend veel tijd zitten in design, het checken van content en productie. Door hier mensen vrij te maken, kunnen zij weren aan nieuwe projecten die extra omzet genereren.
3. Klanten een stem geven Interview elke maand tussen de 20 en 50 actieve klanten. Laat hen diepgaand ingaan op hun ervaringen, zowel positief als negatief. Op die manier krijgt u inzicht in wat klanten zoeken en hoe ze uw bedrijf beleven. Dat is precies de informatie die u nodig hebt om goede Adwords in te kopen. Ook komt u zo te weten welke koop- en gebruiksmomenten relevant zijn voor uw klanten.
Bron:Marketing Online