zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Adverteren via mobiele telefoon mag, mits u betaalt

5 januari 2009 - Adverteren via de mobiele telefoon biedt meerwaarde. Een derde van de Nederlanders blijkt bovendien best advertenties op hun mobiele toestel te willen ontvangen, mits ze daarvoor (financieel) beloond worden. Bij de groep tussen de 16 en 24 jaar geldt dit zelfs voor de helft.

Adverteerders die al ervaring hebben met mobiel adverteren associëren het medium met ‘altijd aan’, ‘reactief’, ‘persoonlijk’, ‘interactief’, ‘viraal’ en ‘meetbaar’. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport `Mobile advertising Nederland` van het IAB, Aeneas Strategy Consulting & Management en Yankee Groep, zo schrijft MD Weekly



Aandachtspunten

De kritische basishouding van Nederlanders ten opzichte van mobiele reclame kan, behalve met financiële beloningen, verder worden aangepakt door de ontvangers controle te geven, door de content toe te spitsen op hun voorkeuren, door vooraf toestemming te vragen en door te zorgen dat de uitingen passen bij hun profiel.


Bron: Marketing Research Base, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf blunders in mobiele strategie
 Mobiele marketing: wel of geen doorbraak?
 Tien aandachtspunten voor mobiele internetmarketing
 Gsm wordt belangrijkste advertentiemedium
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10