zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werven via Google loont

24 december 2008 - Steeds meer werkzoekenden gebruiken zoekmachines zoals Google op hun speurtocht naar een baan. De zoekmachine staat inmiddels op vijfde plaats als het gaat om de voornaamste manieren waarop mensen zich oriënteren op een baan. Men zoekt daarbij vooral op specialisme en functienamen.

Voor werkgevers is het daarom van belang om met hun recruitmentsite of ‘werken bij’ gedeelte goed zichtbaar te zijn op Google en hun vacatures moeten op de juiste termen vindbaar zijn. Dit blijkt uit onderzoek dat AMC Academie heeft laten doen ten behoeve van haar masterclasses. 



Vindbaar

Werkzoekenden zoeken tegenwoordig steeds specifieker op Google. Dit is nodig aangezien Google een grote hoeveelheid resultaten toont bij elke zoekopdracht. Hoe specifieker men zelf zoekt, hoe gerichter het resultaat. Uit het onderzoek blijkt dan ook dat ruim 40 procent bij hun zoektocht naar een vacature daadwerkelijk vaktermen intikt en een derde zoekt op concrete functienamen. 

Advies

AMC Academie adviseert werkgevers om zoveel mogelijk woorden die met het vakgebied te maken hebben terug te laten komen op de recruitmentsite als in de vacatures. Bij functienamen is het van belang om de ‘juiste’ functienamen te gebruiken. "Nog te vaak worden functienamen gebruikt die voor de buitenwereld onbekend zijn en alleen intern gebruikt worden. Breng dus goed in kaart welke functiebenamingen uw doelgroep intypt op Google," aldus Vivian Tsang, projectmanager bij AMC Academie. "Werkgevers die effectief gebruik maken van deze trucs zullen hoger eindigen in de organische resultaten en dus beter vindbaar zijn op Google."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Explosieve groei online recruitment
 Adviesbureaus laten kansen liggen bij online werving
 Zoekmachine scoort in top tien baanoriëntatiebronnen
 Zoekmachinegebruikers stoppen op pagina drie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10