zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cold calling: essentiële vaardigheid of teken van wanhoop?

23 december 2008 - 'Het maken van cold calls is een belangrijke vaardigheid voor elke ondernemer en verkoper. Vooral in tijden van crisis is het hebben van een netwerk en een goede reputatie alleen onvoldoende voor een bedrijf om zich te positioneren en te onderscheiden van de concurrentie.'

Dit stelt tenminste  Robyn Jones, oprichtster en directeur van Charlton House Catering, op Express.be. De Britse investeerder James Caan weigert zelfs te investeren in start-ups wanneer ze dit niet kunnen. De succesvolle cold call staat volgens hem aan de basis van elke sales-carrière. 



Wanhopig

Maar niet iedereen is het hiermee eens. William Pedley, directeur van het Institute of Sales and Marketing Management stelt dat cold calling niet alleen afgeschrikt, maar dat de beller vaak wordt gezien als iemand die wanhopig is. 

Drie regels

Volgens salescoach Gavin Ingham moet de cold caller altijd drie vuistregels in acht nemen: bedenk dat de ander gebeld wordt, dat elk gesprek belangrijk is en dat een pitch tien seconden duurt.


Bron: Financial Times, Express.be
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor effectieve cold-calling
 Ook salestijd gaat massaal verloren
 ICT-manager moet leren verkopen
 Tien kenmerken van superverkopers
 
 
reacties
 
Jos A.M. van Gorkum  |   | 
28-12-2008
 | 
23:18 uur
Het is altijd mooi als je kunt terugvallen op je bestaande netwerk, maar als er iemand weggaat met een hoop connecties, kan dat een aardige wissel trekken op je accountportfolio. En dan is toch van belang dat je op korte termijn een aantal nieuwe leads kunt genereren.

Niet ieder bedrijf kan zich de luxe permitteren om via TMA, Jonge Turken of andere goedbedoelde netwerkclubjes eens wat lijntjes uit te gaan zetten. Soms moet je binnen een paar dagen ergens op bezoek mogen komen. En da's een vak apart.

Als ík mocht kiezen tussen een super-netwerker of een kei van een cold-caller, was mijn keuze snel gemaakt.


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10