3 december 2008 -
Het is zinvol om werknemers te betrekken bij het merkenbeleid van hun bedrijf omdat zij vaak kritischer zijn dan klanten. Klanten krijgen het liefst een fantasieverhaal voorgeschoteld terwijl werknemers door de illusies heenkijken. Zij hebben een veel intiemere band met het merk en eisen niet alleen volstrekte eerlijkheid, maar herkennen ook authenticiteit.
Werkenemers vormen een lastig publiek, dat de werkelijke bedrijfscultuur kent in plaats van de aspiraties van de directie. Werknemers zijn dan ook ideaal om een merk aan de meest gefundeerde kritiek te onderwerpen. Marketeers kunnen bedrijf en merken blijven optimaliseren totdat de werknemers achter de bedrijfscultuur kunnen staan en zich betrokken voelen bij de merken en reclamecampagnes.
Partners
De typische betrokken werknemer staat ervoor open om nog meer betrokken te raken, voelt zich onderdeel en niet doelwit van marketingcampagnes, is proactief (komt ook ongevraagd met nieuwe ideeën), brengt energie binnen de onderneming, krijgt veel zaken voor elkaar, is trots op het eigen bedrijf en zijn merken en is bereid dat uit te dragen. Werknemers kunnen zo waardevolle partners zijn.
Bron:Admap, MD Weekly