zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slimme bedrijven gaan nu op overnamepad

3 december 2008 - Bedrijven die er het lef en het geld voor hebben, moeten nu op overnamepad gaan. Uit een analyse van Deloitte blijkt dat overnames die in economisch moeilijke tijden zijn gedaan twee keer zoveel rendement opleveren, vergeleken met overnames gedaan ten tijde van economische voorspoed.

Deloitte bekeek 100 grote Britse overnames in de periode 1996-2006. Bedrijven die in tijden van recessie werden overgenomen, blijken in twee jaar tijd 12 procent meer rendement op te leveren dan gemiddeld. Bedrijven die in welvarende tijden werden overgenomen blijven steken op 6 procent meer rendement.



Goed bij kas
Deloitte tekent wel aan dat bedrijven die nu op overnamepad willen, goed bij kas moeten zitten, omdat het aantrekken van financiering nu een stuk lastiger is.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Fusie gaat steeds sneller
 Manager moet vooral emoties leiden bij overname
 Fusies zijn funest voor de stabiliteit in het managementteam - jarenlang
 Bedrijfsovername is onverminderd duur
 Zittend management zelden succesvol bij fusie
 Succesvol overnemen is niet moeilijk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10