26 november 2008 -
Nu het economisch minder gaat is het een ideaal moment voor bedrijven om hun `werken bij`-website te verbeteren. En dat hoeft niet duur te zijn. De onderdelen waarop de grootste winst te behalen valt kunnen namelijk kosteloos worden toegevoegd of verbeterd.
Dit blijkt uit onderzoek van Digitaal-Werven onder ruim 350 bedrijven en organisaties in Nederland. De onderdelen van wervingssites die het slechtste scoren zijn de personalisatie en de communicatie over de procedure. Deze onderdelen verbeteren op een bestaande wervingssite kan bijna kosteloos. Het gaat hierbij immers vooral om het verbeteren en aanvullen van reeds bestaande informatie.
Oogpunt sollicitant
Ruim driekwart van de onderzochte bedrijven heeft op hun wervingssite niets vermeld over de procedure. Het gaat hierbij om eenvoudige zaken die een sollicitant wil weten zoals de termijn waarop hij of zij een reactie kan verwachten, hoeveel gespreksronden er zijn en met wie en of er bijvoorbeeld een test onderdeel van de procedure is. Veel winst is volgens Digitaal-Werven te behalen door gedegen naar de site te kijken door de ogen van een kritische sollicitant.