21 november 2008 -
31 procent van de marketing- en communicatieprofessionals werkt standaard zo nu en dan thuis. 29 procent kan dit in goed overleg. Dertien procent mag zoveel thuis werken als ze willen. En achttien procent heeft geen enkele invloed op de tijdsindeling.
Dit blijkt uit internetonderzoek van USG Capacity. Ruim 300 marketing- en communicatieprofessionals gaven antwoord op de vraag: Is het binnen jouw organisatie mogelijk om thuis te werken?
Maatschappelijke betrokkenheid
Katinka Habermehl-Reuling, algemeen directeur van USG Capacity: "Wij merken dat vooral marketing- en communicatieprofessionals binnen grotere bedrijven de voordelen van thuiswerken kunnen ervaren maar dat het binnen het MKB nog niet zoveel voorkomt. Verder zien we dat organisaties thuiswerken niet alleen inzetten om medewerkers meer flexibiliteit te geven maar ook vanuit maatschappelijke betrokkenheid. Door meer flexibiliteit dragen organisaties ook bij aan het vermijden van files. Binnen USG Capacity is incidenteel thuiswerken bespreekbaar, de verantwoordelijkheid ligt hierbij altijd bij het management. Wij merken dat dit binnen de organisatie als positief wordt ervaren en dat dit ten goede komt aan het gevoel van plezier in het werk en de mate van betrokkenheid."