15 augustus 2002 -
Het loont om een topatleet in te schakelen om een nieuwe productintroductie tot een succes te maken. Een voorbeeld van zeer succesvolle ondersteuning is die van golfprofessional Tiger Woods voor Nike.
Terwijl de andere divisies van Nike in 2001 minder dan 10 procent groei boekten, steeg de omzet van de golfdivisie internationaal met 50 procent en in de VS met 73 procent. Voor 2002 worden gelijke groeicijfers voorzien. Dag meldt Marketing News.
Risico's Ondersteuning van een topatleet brengt echter ook risico`s met zich mee. De persoonlijkheid van de atleet moet goed aansluiten bij het merk, en de effectiviteit hangt sterk af van de sportieve resultaten die de atleet boekt. Ook schandalen, zoals rondom Patrick Kluivert (dodemansrit) en Edgar Davids (doping) kunnen funest uitwerken. Wie deze risico's niet wil, maar wel met sport geassocieerd wil worden, doet er goed aan een sportief evenement te steunen. Daarmee kan een relatie worden opgebouwd met een grote groep potentiële klanten, aldus Marketing News.
Bron:MKBnet