19 november 2008 -
De financiële crisis heeft dit jaar nog geen invloed op de bestelling van kerstpakketten. Het aantal pakketten neemt zelfs toe tot vijf miljoen. De gemiddelde waarde van het kerstpakket bedraagt 40 euro, twee euro meer dan vorig jaar.
Dit stelt het Platform Promotional Products op P&O Actueel. De kerstpakkettenbranche verwacht volgend jaar wel last te krijgen van de financiële crisis. Het grootste deel van de bestellingen was in september dit jaar namelijk al geplaatst.
Zuiniger
De branche merkt dat bedrijven die nu nog kerstpakketten bestellen, zuiniger zijn. De gemiddelde waarde van een pakket gaat omlaag. Trends dit jaar zijn fair trade-producten, persoonlijke verzorging en bordspellen. De populariteit van bordspellen zou wel een gevolg kunnen zijn van de slechtere economie, omdat mensen dan 'warmte en geborgenheid' bij elkaar zouden zoeken.
Bron:P&O Actueel
Ook in 2011 overleeft het kerstpakket de crisis! Vooral het traditionele kerstpakket is weer helemaal hot. Zie ook het artikel in het AD van zaterdag 28 oktober 2011.
Onze mening is dat het traditionele kerstpakket niet zomaar verdwijnt. Het is in het bedrijfsleven een oude traditie om medewerkers en relaties te bedanken voor hun inzet en harde werk.