zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier tips om de stemming erin te houden

17 november 2008 - Financiële crisis, faillissementen, ontslagen, slecht weer, files, ov: allemaal hebben ze een potentieel effect op het humeur . En humeur is besmettelijk: vooral dat van de baas. Loopt u chagrijnig rond, dan is de kans groot dat dat binnen no time voor het hele team geldt.

Professor Sigal Barsade aan de Universiteit van Pennsylvania stelt op Express.be dat een slecht humeur tot concentratie- en energieverlies lijdt. Een goed humeur daarentegen staat borg voor focus en vooruitgang. 



Vier tips
Wat kunt u als manager doen om de stemming er in te houden?
1. Zoek positief ingestelde mensen
2. Stel de juiste managers aan
3. Spreek in positieve bewoordingen
4. Help uw medewerkers


Bron: Management Today, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Slechte baas desastreus voor gezondheid en prestaties
 Thuiswerkers zijn beter gehumeurd en productiever
 Acht tips om negatieve stress te voorkomen.
 Vijf manieren om een negatieve sfeer om te buigen naar een positieve
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10