12 november 2008 -
Een kwart van de zakelijke smartphonegebruikers krijgt te maken met softwareproblemen. Bijna de helft moet de telefoon om die reden regelmatig herstarten. Bij een derde lopen mobiele applicaties tenminste eens per week vast of werkt het toestel anderszins niet zoals het moet.
Bovendien melden veel gebruikers problemen met het touchscreen. Dat blijkt uit onderzoek van J.D. Power, waarover Computable schrijft.
Kinderziektes
"Het verbaast ons niet dat veel smartphonegebruikers last hebben van softwaregerelateerde problemen. Smartphones zijn immers gewoon kleine computers," vertelt onderzoeker Kirk Parsons. Hij wijst er op dat de toestellen en de software in de toekomst wel betrouwbaarder moeten worden, gezien het toenemende aantal applicaties dat er op draait. "Het is voor mobieltjesfabrikanten essentieel dat hun softwarepakketten gebruiksvriendelijk zijn en zo min mogelijk gebreken vertonen."
Bron:Computable
Als ervaringsdeskundige met windows, palm en symbian smartphones kan ik het verhaal beamen (=nl: be-amen ;-)
Mijn ervaring: als je een systeem wilt dat écht betrouwbaar is ga dan voor symbian ( de nokia smartphones: saai misschien maar wel oerdegelijk. Windows is een ramp,leuke gadgets maar vaak vastlopers en de belkwaliteit van de meeste windowstelefoons lijkt van secundair belang. Palm is iets beter, minder vastlopers, veel uitstekende software voor te krijgen, maar ook hier zorgt het telefoongedeelte nogal eens voor verrassingen Als drukbezet mens wil je echter een smartphone die je niet in de steek laat en je tijd bespaard..Heb dus nu een Nokia E90. Na 6 maanden nog geen enkele vastloper en altijd een goede gesprekskwaliteit. Voor mij belangrijker dan het hoge gadgetgehalte van de andere besturingssystemen
RAW Peeters
|
|
17
-
11
-
2008
|
09
:
14
uur
Geheel correct, ondanks dat het aanbod van de zogeheten ''smartphones'' continue blijft groeien zullen de verbeteringen elkaar blijven overtreffen. Iets wat nieuw op de markt is zal ten alle tijden bepaalde onzekerheden met zich meebrengen. Dat is de tol die eventueele trendsetters of kopers van dit product moeten dragen. Helaas is het niet zo dat de fabricant hier de consument te hulp schiet!