zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Jonge werknemer wil niet zonder mobiel, IM en sociale netwerken

10 november 2008 - Ze zijn opgegroeid in een wereld waarin continue, mobiele bereikbaarheid heel gewoon is. Het is dus niet zo vreemd dat de jongste generatie werknemers ervan uitgaat op het werk gebruik te kunnen maken van hun gsm, sociale netwerken en IM. Zo niet? Dan zijn ze weg.

Uit onderzoek van Accenture blijkt dat de ‘millennium’-generatie (14-27 jaar), ervan uitgaat hun eigen technologie en mobiele apparaten zowel voor als op het werk te mogen gebruiken. Als gevolg daarvan kiezen ze hun werkgever vooral op basis van in hoeverre die dat toestaat. Opvallend is verder dat deze generatie zelfs liever via moderne technologie communiceert dan face-to-face. 



Belangrijke factor
Gevraagd welke technologie ze voor hun werk gebruiken, terwijl die niet beschikbaar gesteld wordt door hun baas, noemen ze mobiele telefoons, open source technologie, IM, online applicaties en sociale netwerken. Meer dan de helft vindt toegang tot de allernieuwste technologie een belangrijke factor bij de keuze voor een werkgever. Jongeren willen vooral graag kunnen chatten en sms’en met klanten en relaties. Slechts zes procent van de werkgevers biedt die mogelijkheden echter. 

Interactief

Hoe jonger de werknemer, hoe meer ze de voorkeur geven aan sms, IM en sociale netwerken boven e-mail. De millennium-generatie besteedt gemiddeld een half uur per week aan bloggen en nog meer tijd aan het online zoeken naar informatie, luisteren naar mobiele apparaten, sms’en, chatten, communiceren via sociale netwerken en actief zijn in virtuele werelden. 

Downloaden
Verder downloadt de Millennium-generatie graag en veel niet-standaard applicaties van gratis websites. Vooral als die applicaties niet beschikbaar zijn op het werk of wanneer de beschikbare technologie niet aan hun eisen voldoet. 

Protocol

Slechts vier van de tien zeggen dat hun werkgever een protocol heeft met betrekking tot het posten van werk- of klantgerelateerde zaken op internet. Een derde weet niet of zo'n protocol aanwezig. Zes procent vindt het aanwezige protocol te ingewikkeld, en dus onbegrijpelijk. Eveneens zes procent trekt zich überhaupt niets aan van een protocol.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel internet in trek bij jonge, goedbetaalde mannen
 Klanten willen dag en nacht contact met u
 Werknemers willen praktische mobiele applicaties
 De opkomst van de sociale niet-werker
 
 
reacties
 
managersonline-2004-09-01@fredschenk.com  |   | 
18-11-2008
 | 
10:27 uur
De 'altijd online' wens van de 'generatie Einstein' (of 3.0) kwam ik ook al tegen op de High Performance Workplace-site. Misschien interessante extra informatie: www.hpw.nl


Met vriendelijke groet,

Fred Schenk
sjoukje  |   | 
3-12-2008
 | 
00:21 uur
Op 15 november jl wijdde ik op mijn blog ook een artikel aan het onderwerp. Wellicht ook interessant om te lezen: (Klik hier)

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10