Corporate reclamecampagnes steeds belangrijker marketinginstrument
13 augustus 2002 -
Corporate communicatie wordt steeds meer een relevant onderdeel van marketingcommunicatie. Afhankelijk van de gekozen strategie en merkarchitectuur kan het zelfs een heel belangrijk element zijn in de branding.
Steeds vaker zien bedrijven redenen om over zichzelf een campagne te starten en daarmee het publiek, aandeelhouders of klanten te informeren over resultaten, activiteiten plannen en/of om zichzelf te positioneren.
Reputatie Een corporate campagne is lastiger dan een 'gewone' reclamecampagne, omdat de hele reputatie en langetermijnstrategie van de onderneming in het spel zijn. Zo'n campagne moet altijd wortelen in de missie van de onderneming en intern gedragen worden door top en medewerkers. Is dat niet zo, dan verliest de onderneming geloofwaardigheid.
Portal voor andere boodschappen Corporate communicatie wordt steeds minder een zaak van de pr-afdeling alleen. Een corporate campagne fungeert ideaal gezien als een portal voor andere boodschappen van en over het bedrijf, de producten, diensten en merken.
Bron:Marketing Online