zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zorg dat uw persbericht gelezen wordt

17 oktober 2008 - Een journalist beslist meestal binnen zeven seconden of hij een persbericht zal verwerken en publiceren. Het is dus zaak om dat bericht zo goed en aantrekkelijk mogelijk op te stellen. Dat stelt Madeleine Dembour in haar boek 'Qui a peur des journalistes?' (Wie is bang van de journalisten?), zo schrijft 6Minutes.be.

Het is daarom verbijsterend dat nog heel wat organisaties hun persbericht versturen met als titel ‘Persbericht’. De meeste journalisten drukken in dat geval namelijk meteen op de deleteknop. Zorg er dus voor dat uw persbericht altijd een titel heeft, het liefst een die zo ‘catchy’ mogelijk is, zodat de ontvanger geprikkeld wordt verder te lezen. 



Overzicht

Verder is het aan te raden om de essentie van het persbericht in de aanhef van het e-mailbericht te vermelden en het feitelijke bericht te verwerken in de e-mail of er als Word-document bij te voegen. Gebruik geen pdf, want dat verwerkt een stuk moeilijker. Ook illustraties en mogelijk extra documentatiemateriaal kunt u bijvoegen. Dembour geeft nog meer nuttig advies. Zo moet een persbericht steeds gedateerd zijn, gericht tot een geselecteerde contactpersoon en ondertekend met naam, email en oproepnummers van de auteur. Verder de klassiekers: een persbericht moet beantwoorden aan de vragen wie, wat, waar, wanneer, hoe, waarom. Wees bovendien beknopt en beperk een bericht liefst tot een A4-tje. 

Verzendtijdstip
Tot slot raadt Dembour aan een persbericht liefst omstreeks 14 uur te verzenden. Bij de kranten is de avondploeg dan net begonnen en weekbladjournalisten hebben nog ruim de tijd om het bericht te verwerken.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vacaturetekst blinkt vaak uit in saaiheid
 Liever geen Engelse vacatureteksten!
 Bedrijven willen hun duurzame inspanningen meer promoten
 E-mail marketing in tien stappen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10