Integratie PC en telefoon cruciaal voor bedrijfscommunicatie
9 oktober 2008 -
Nu werknemers steeds meer informatie uitwisselen via uiteenlopend communicatiemiddelen, zoals gsm's, vaste telefoons, e-mail en IM, wordt het steeds belangrijker deze golf van informatie te verwerken en de verschillende communicatiemethodes efficiënt te gebruiken.
Internationaal onderzoek in opdracht van NEC heeft aangetoond dat een gebrek aan communicatiemiddelen- en vaardigheden organisaties belemmert in optimale bedrijfsvoering. Dat schrijft 6Minutes.be.
Ergernissen
Een aantal factoren speelt hierbij een rol. De belangrijkste hindernis volgens veel organisaties is een gebrek aan communicatieve vaardigheden onder het personeel. Andere ergernissen zijn telefoontjes of e-mails die worden genegeerd of niet worden beantwoord. Ook het herhaaldelijk doorverbinden van klanten, heeft een negatieve invloed op de business. De grootste frustratie is echter het ontbreken van gegevens bij gemiste oproepen. Een ander groot struikelblok is het gebrek aan integratie tussen telefoon en IT-systemen. 41 procent van de ondervraagden is dan ook van mening dat een betere integratie tussen PC en telefoon de communicatie binnen het bedrijf zal verbeteren. 50 procent van de ondervraagden is van mening dat een oproepidentificatie-systeem de communicatie binnen het bedrijf zal verbeteren, 44 procent denkt datzelfde over een waarschuwingsfunctie bij gemiste oproepen.
Sneller
Hoewel de respondenten verwachten dat er door nieuwe technologieën zoals Instant Messaging sneller kan worden gecommuniceerd, zijn ze ook bang dat hun klanten hierdoor een snellere reactie verwachten.
Bron:6Minutes
Communicatie is steeds moeilijk geweest. met nu de razend snelle veranderingen en de vele nieuwe mogelijkheden wordt het inderdaad niet gemkkelijker op. Goede communicatie terugvinden in de hoeveelheid ide we dagelijks te verwerken krigen is zeer lastig. Communicatie is aan een wildgroei bezig.