Internetbedrijf scoort wél op klantvriendelijkheid
25 september 2008 -
Bedrijven zijn niet in staat hun klanten te verrassen en in te spelen op diens wensen. Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat 59 procent van de Nederlandse consumenten niet eens een klantvriendelijk bedrijf kan noemen.
Degenen die wel een bedrijf konden bedenken dat klantvriendelijk is, noemden voornamelijk Albert Heijn, ANWB, Bol.com, C1000, Hema, Ikea, Jumbo, Plus, Rabobank en Wehkamp.nl, zo schrijft Management Team.
Vriendelijk
Overigens is niet het persoonlijke contact, maar het vermogen om de klant snel en efficiënt te bedienen bepalend. Beloftes nakomen, bereikbaar zijn, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling van klantvriendelijkheid.
Internetwinkels
Volgens Cris Donze, expert klantmanagement bij MarketResponse, is de opkomst van internetbedrijven kenmerkend voor de tekortkomingen in het fysieke klantcontact. "Consumenten geven aan dat deze organisaties snelheid, overzichtelijkheid, gemak en een goede structuur hoog in het vaandel hebben staan. Aspecten die het keuzeproces vergemakkelijken en de keuzestress verminderen."
Bron:Management Team