zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument wil zeggenschap over eigen gegevens

19 september 2008 - Consumenten willen liever niet dat ondernemingen contact met hen opnemen. Zelfs als er een relatie is, wenst 23 procent niet benaderd te worden. Voor dienstverlening en banken loopt dit zelfs op tot 50 procent. Dit blijkt uit onderzoek van CCB FastMap, zo meldt MD Weekly.

Consumenten zijn ook steeds minder bereid om persoonlijke informatie vrij te geven, zo blijkt uit onderzoek van de Harvard University. Onderzoekers van de universiteit suggereren dat de klant meer zeggenschap moet krijgen over het managen en gebruik van persoonlijke data en dat de klant van de toekomst steeds meer zal eisen dat persoonlijke gegevens op zijn of haar eigen condities gebruikt mogen worden. 



Omgekeerde wereld

Individuen maken immers meer gebruik maken van digitale data om hun leven te organiseren en te managen en zullen meer behoefte hebben aan tools en diensten die hen ondersteunen in het verzamelen, opslaan, analyseren, beschermen en gebruiken van hun persoonlijke gegevens. Uiteindelijk zal de klant een zo compleet beeld van zichzelf kunnen geven, dat marketeers de klant beter om inzage kunnen vragen, dan informatie zelf te verzamelen om zo een incompleet beeld te creëren.


Bron: Financial Times, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 ICT'er onderschat belang ethiek
 Amerikaanse bedrijven op weg naar zero privacy
 Klantgegevens in overvloed, maar waarvoor?
 IT'er kan de verleiding niet weerstaan
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10