19 september 2008 -
Consumenten willen liever niet dat ondernemingen contact met hen opnemen. Zelfs als er een relatie is, wenst 23 procent niet benaderd te worden. Voor dienstverlening en banken loopt dit zelfs op tot 50 procent. Dit blijkt uit onderzoek van CCB FastMap, zo meldt MD Weekly.
Consumenten zijn ook steeds minder bereid om persoonlijke informatie vrij te geven, zo blijkt uit onderzoek van de Harvard University. Onderzoekers van de universiteit suggereren dat de klant meer zeggenschap moet krijgen over het managen en gebruik van persoonlijke data en dat de klant van de toekomst steeds meer zal eisen dat persoonlijke gegevens op zijn of haar eigen condities gebruikt mogen worden.
Omgekeerde wereld
Individuen maken immers meer gebruik maken van digitale data om hun leven te organiseren en te managen en zullen meer behoefte hebben aan tools en diensten die hen ondersteunen in het verzamelen, opslaan, analyseren, beschermen en gebruiken van hun persoonlijke gegevens. Uiteindelijk zal de klant een zo compleet beeld van zichzelf kunnen geven, dat marketeers de klant beter om inzage kunnen vragen, dan informatie zelf te verzamelen om zo een incompleet beeld te creëren.
Bron:Financial Times, MD Weekly