5 augustus 2002 -
Bedrijven zijn weliswaar doordrongen van het belang van klantbehoud, maar investeren hier slechts in beperkte mate in. Wel hebben veel bedrijven een loyaliteitsprogramma, maar daarover is het merendeel ontevreden.
Dat zegt Loyalty Lab naar aanleiding van onderzoek onder 140 bedrijven in de sectoren banken & verzekeringen, energie, telecom, automotive en farmacie.
Meer budget voor nieuwe klanten Maar liefst 85,2 procent van de onderzochte bedrijven geeft aan doordrongen te zijn van het belang van klantbehoud. Maar de investeringen zijn er niet naar: nul tot 25 procent wordt er aan uitgegeven, terwijl dat voor het winnen van nieuwe klanten vijf maal hoger is.
Ontevreden over loyaliteitsprogramma's 86,4 procent van de ondervraagde bedrijven maakt op enigerlei wijze gebruik van een loyaliteitsprogramma. Opvallend is echter dat maar liefst 73,3 procent van hen niet of maar beperkt tevreden over de resultaten.
Bron:Marketing Online