zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketingmanager is bang voor internet

17 september 2008 - Amerikanen kijken wekelijks veertien uur tv en zitten eveneens veertien uur achter de computer. Toch gaat 22 procent van het marketingbudget naar tv en maar zes procent naar internet. Waarom zijn marketingmanagers zo terughoudend, vraagt Marketing Online zich af?

Waarschijnlijk is de reden dat ze niet goed weten wat ze met internet aanmoeten. Weten ze niet goed hoe je zoekmarketing inzet voor hun product. Komt bij dat senior marketeers nog opgeleid zijn in andere vaardigheden. 



Combinatie

Gopi Kallayil van Google AdSense betoogt echter dat een keuze ook niet nodig is. "‘Traditionele’ media zijn zeer effectief in het bouwen van merkbewustzijn en het creëren van vraag. Ter aanvulling kun je nieuwe media inzetten voor het targetten van een grote hoeveelheid goed afgebakende kleine doelgroepsegmenten. Buiten kijf staat dat de opbrengst van online advertisinginspanningen beter meetbaar is (75 procent) dan van tv-reclame (25 procent). Ook door de premiumprijzen van tv-reclames zal tv minder aantrekkelijk worden voor marketeers." Marketeers moeten vooral de relatie tussen offline en online media doorgronden, vindt Kallayil. "Vaak is nu nog moeilijk in te schatten of een aankoopbeslissing of andere actie ingegeven wordt door tv of internet."


Bron: Knowledge@Wharton, Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer wil harde bewijzen dat sociale media werken
 Trends en tips om uit te blinken op het www
 Acht tips voor bannermakers
 Internet en e-commerce blijven marketeer uitdagen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10