Search marketeer houdt nog te weinig rekening met offline kanalen
21 augustus 2008 -
45 procent van de Search marketeers laat het na om Search activiteiten te integreren met offline media inspanningen. Ook zit er een gat tussen de strategie die Search marketeers volgen en het gedrag van zoekmachinegebruikers.
Dat blijkt uit onderzoek van iProspect, uitgevoerd door Jupiter Research. Hoewel het integreren van Search met offline kanalen allesbehalve nieuw is, bewijst deze studie het tegendeel. Slechts 55 procent van de marketeers combineert haar online activiteiten met minimaal één offline kanaal. Het meest gebruikte offline marketinginstrument daarbij is direct mail. Deze resultaten zetten eerder onderzoek van iProspect () in een heel ander daglicht. Toen werd nog geconcludeerd dat 67 procent van de zoekopdrachten een direct resultaat zijn van offline kanalen, waarbij vooral televisiereclames aanzetten tot online zoekopdrachten (37 procent).
Integratie
Robert Murray, president van iProspect: "Ondanks de duidelijke resultaten over de kracht van het integreren van Search met offline kanalen, is dat nog niet doorgedrongen tot de hedendaagse marketingstrategieën. Door deze integratie niet te onderkennen, negeren Search marketeers de essentiële kanalen die voor zoekopdrachten in de zoekmachines zorgen."
Foute middelen
Deze studie laat ook zien dat wanneer Search marketeers digitale middelen (online persberichten, afbeeldingen, video’s etc.) inzetten, zij de voorkeur geven aan afbeeldingen (58 procent) boven online persberichten (32 procent) of video’s (twintig procent). Dit terwijl uit eerder iProspect onderzoek blijkt dat zoekmachinegebruikers eerder op nieuwsberichten (36 procent) klikken, dan op afbeeldingen (31 procent) of video’s (zeventien procent).
Lees het hele onderzoek op: http://www.iprospect.com/about/researchstudy_2008_searchmarketingintegration.htm