Commercieel succes door focus op topklanten en topproducten
30 juli 2002 -
De best presterende bedrijven per sector onderscheiden zich door zich te richten op producten en diensten waar ze het best in zijn en door aandacht voor de meest winstgevende klanten. Dat blijkt uit de Sales Benchmark 2001 van PwC Consulting.
Een consequente keuze voor die producten of diensten waar een bedrijf goed in is, verhoogt de winstgevendheid enorm. Na bepaald te hebben wie de meest winstgevende klanten zijn, dient het productaanbod bovendien specifiek op hen afgestemd te worden.
Tien grootste klanten De benchmark vergelijkt de prestaties van 217 kleine, middelgrote en grote bedrijven in de chemie, farmaceutische industrie, techniek, voedingsmiddelen en financiele en zakelijke dienstverlening met die van soortgenoten. Uit de resultaten blijkt dat de best presterende bedrijven een groot omzetaandeel halen bij de tien grootste klanten en uit nieuwe producten. Zij richten zich op de behoeften van de grootste klanten nu en in de toekomst.
Bron:Profnews