zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Commercieel succes door focus op topklanten en topproducten

30 juli 2002 - De best presterende bedrijven per sector onderscheiden zich door zich te richten op producten en diensten waar ze het best in zijn en door aandacht voor de meest winstgevende klanten. Dat blijkt uit de Sales Benchmark 2001 van PwC Consulting.

Een consequente keuze voor die producten of diensten waar een bedrijf goed in is, verhoogt de winstgevendheid enorm. Na bepaald te hebben wie de meest winstgevende klanten zijn, dient het productaanbod bovendien specifiek op hen afgestemd te worden.



Tien grootste klanten
De benchmark vergelijkt de prestaties van 217 kleine, middelgrote en grote bedrijven in de chemie, farmaceutische industrie, techniek, voedingsmiddelen en financiele en zakelijke dienstverlening met die van soortgenoten. Uit de resultaten blijkt dat de best presterende bedrijven een groot omzetaandeel halen bij de tien grootste klanten en uit nieuwe producten. Zij richten zich op de behoeften van de grootste klanten nu en in de toekomst.


Bron: Profnews
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10