zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven willen hun duurzame inspanningen meer promoten

18 augustus 2008 - Communicatieverantwoordelijken willen meer doen om de MVO-activiteiten van hun bedrijf te benadrukken. Ook willen ze die activiteiten beter ondersteunen. Ze verschillen echter behoorlijk van mening over de kanalen die ze daarvoor zouden willen gebruiken.

 Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Ragan Communications, aldus Express.be. Ongeveer 70 procent van de ondervraagde communicatieverantwoordelijken zegt dat zijn bedrijf actief is met maatschappelijk verantwoord ondernemen en daarover ook communiceert. 30 procent geeft toe dat er binnen hun bedrijf geen enkel MVO-beleid is. Ruim vier op de tien ondervraagden zou willen dat er meer gedaan wordt aan duurzaam ondernemen en 21 procent wil de return-on-investment van die inspanningen meten. Slechts zes procent wil dat het bedrijf minder doet aan MVO. 



Drijfveren

Wel heerst een groot verschil van mening over de doelstellingen en het nut van die inspanningen. Ongeveer 40 procent van de ondervraagden vindt dat een MVO-programma de betrokkenheid van het personeel bij het bedrijf stimuleert; 50 procent is van mening dat dergelijke inspanningen goed zijn voor de pr en het imago. Zeven procent hoopt dat MVO de verkopen opdrijft en vier procent dat er nieuw personeel mee aangetrokken wordt. 

Media
Ongeveer de helft is van mening dat MVO ondergebracht moet worden in een afzonderlijke afdeling die rechtstreeks aan de directie rapporteert. De andere helft vindt dat de activiteiten uitgevoerd moeten worden door de afdeling mediarelaties, interne communicatie of marketing. Ook over het communicatiekanaal verschillen de meningen: 58 procent zegt dat er gebruik moet worden gemaakt van traditionele media, zoals nieuwsbrieven en MVO-verslagen, 22 procent dat een beroep moet worden gedaan op public relations programma’s en eveneens 22 procent dat sociale media, zoals blogs, podcasts en sociale netwerken, ingezet moeten worden.


Bron: Managing21, Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Aandacht voor duurzaam ondernemen is vooral theoretisch
 Bedrijven moeten nu al écht duurzaam ondernemen
 Bedrijfsleven mist zakelijke kansen op duurzaamheidsgebied
 Bedrijven publiceren vaker maatschappelijk jaarverslag
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10