15 augustus 2008 -
Het internetverkeer in bedrijven is verdrievoudigd nu de NOS via internet rechtstreekse beelden van de Olympische Spelen uitzendt. Ook staan er in veel bedrijven tv’s opgesteld om maar niets te missen van 'onze' sporters in Bejing. En dat is goed voor de sfeer.
Dit schrijft Zibb. Via de website van de NOS zijn twaalf kanalen met informatie over de Olympische Spelen beschikbaar. Een gouden greep: de website trekt gemiddeld 300.000 unieke bezoekers per dag. Vooral onder werktijd. "Vooral videobeelden springen er uit," zegt directeur Piet van der Steen van Signet, waarbij duizenden zakelijke klanten de internetaansluiting hebben. "Sinds een paar dagen staat de publieke omroep ineens op nummer 1 in het dataverkeer. Het was altijd al een populaire bron onder werktijd, maar dat is nu met een factor drie toegenomen." Internetknooppunt ANSIX, waar 300 providers zijn aangesloten, ziet zelfs een vertienvoudiging van het dataverkeer met de NOS. Ook internetaanbieder BBeyond neemt pieken waar als populaire sporten aan de beurt zijn in China.
Coulant
Ondertussen roept de NOC*NSF bedrijven op coulant om te gaan met het kijkgedrag van werknemers. "Meestal wordt het met een half oog gevolgd tot het spannend wordt. Samen kijken verbroedert en komt de werksfeer ten goede en dat heeft een positieve uitwerking op de productiviteit."
Bron:De Telegraaf, Zibb