zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online vragen van klanten worden nogal eens genegeerd

14 augustus 2008 - In 38,6 procent van de gevallen wordt er slecht gereageerd op e-mails aan bedrijven en organisaties. Een kwart wordt überhaupt niet beantwoord. Inhoudelijke reacties op online gestelde vragen worden matig tot zeer slecht beoordeeld door klanten.

Dit blijkt uit het online mystery shopping onderzoek van Shopcontrol naar de reactiesnelheid van bedrijven en instanties op het beantwoorden van e-mails. Ook werd klanten gevraagd de inhoudelijke reactie op hun vragen te beoordelen. In het onderzoek verzonden mystery shoppers per e-mail vragen naar zorgverzekeraars, energieleveranciers, gemeenten, autobedrijven en reisbureaus. 



Uitkomsten
Van de in totaal 500 gestelde vragen werd slechts de helft binnen een dag beantwoord. Meer dan een kwart van de vragen werd helemaal niet beantwoord. En van alle gestelde vragen ontving slechts 36 procent een ontvangstbevestiging. Als een vraag beantwoord wordt, ontvangt men doorgaans binnen één of twee dagen antwoord. Energieleveranciers reageren het slechts van de vijf onderzochte branches; 45 procent reageert zeer slecht tot matig op online klantvragen. Gevolgd door autobedrijven met 44 procent. Ook reisbureaus en gemeenten komen niet goed uit het onderzoek naar voren. Op respectievelijk 36 procent en 37 procent van de online klantvragen wordt zeer slecht tot matig gereageerd. Zorgverzekeraars presteren nog het beste van de vijf branches met 31 procent slecht beoordeelde reacties op online klantvragen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor een betere klantenservice
 Bedrijven beantwoorden e-mail niet meer
 Liever 'one night stand' dan langdurige klantrelatie
 Klantenservice als winstbron
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10