zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsfilm beďnvloedt sollicitant

6 augustus 2008 - Bedrijven maken steeds vaker bedrijfsfilms gericht op werkzoekenden om hen zo een beter beeld te geven van hun bedrijf, de collega's en werksfeer. Deze voorstelfilmpjes blijken de beslissing van de werkzoekenden om te solliciteren behoorlijk te beïnvloeden. Dit blijkt uit een onderzoek van StepStone.

Express.be schrijft dat een bedrijfsvideo werkzoekenden extra informatie geeft over de baan, het bedrijf en vooral over de activiteiten van het bedrijf. Vooral dat laatste blijkt erg belangrijk voor werkzoekenden. Ook willen ze – met name vrouwen - graag een beeld krijgen van de werksfeer. Verder willen sollicitanten ook graag de kantoren en collega’s te zien krijgen. 



Positieve invloed

Bedrijfsvideo’s blijken op de meeste mensen een positieve invloed te hebben. Bij een derde van de ondervraagden beïnvloedde de video ook hun beslissing om voor een bedrijf te solliciteren. Wel is er een verschil tussen leeftijdsgroepen: twintigers en dertigers worden duidelijk minder beïnvloed door bedrijfsvideo's dan oudere werkzoekenden. Opvallend is dat 40-plussers het meest veeleisend zijn en zoveel mogelijk informatie willen krijgen over allerlei aspecten van het bedrijf. 


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 YouTube inspireert sollicitant
 Videovacature wordt populair
 Vacatureclip maakt bedrijfscultuur zichtbaar
 Videosollicitatie wint aan populariteit
 
 
reacties
 
Ron Ladage  |   | 
11-08-2008
 | 
11:27 uur
Wat leuk dat bedrijven ook de mogelijkheden van onze nieuwe techniek zien.
Want P&O heeft de afgelopen jaren zich niet druk hoeven te maken voor de werving van mensen. Nu veranderen de tijden en moeten ze weer echt gaan werken en missen de praktijkervaring op dit gebied, door de jarenlange stilstand in aanname van personeel.
Zo kunnen ze een You Tube filmpje op hun website zetten of een virtuele rondleiding door hun bedrijf maken, kortom mogelijkheden genoeg.
Ook leuk voor de makers van dit materiaal, verdienen ze er ook wat aan.
nick ebbers  |   | 
14-08-2008
 | 
15:49 uur
vacature-video.nl is hier een mooi voorbeeld van!
Steven de Rhoon  |   | 
3-04-2015
 | 
16:54 uur
Grappig om dit oude bericht te lezen, zeven jaar terug inmiddels. Ik denk dat we nu in het jaar 2015 op een punt aangekomen zijn waarbij een goede bedrijfsfilm cruciaal is. Niet alleen op het gebied van identiteit en marketing niveau maar inderdaad ook naar de sollicitant.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10