zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sociale netwerken zijn de toekomst

5 augustus 2008 - Op klanten gerichte sociale applicaties leveren inzichten op, vergroten het bereik van marketing, stimuleren de verkoop, verminderen de supportkosten en wakkeren het innovatieproces aan. De socialnetworkinggolf biedt op die manier aanzienlijke kansen.

Op medewerkers gerichte sociale applicaties kunnen bovendien zorgen voor betere samenwerking tussen afdelingen en locaties, verbeterde productiviteit en meer efficiëntie. Dat betogen Josh Bernoff en Charlene Li, vice-president en hoofdanalist van Forrester Research, zo schrijft MD Weekly



Cultuuromslag
Het grootste voordeel van de socialnetworkinggolf is volgens hen echter cultureel. Zo vervagen de politieke grenzen in bedrijven die werken met sociale applicaties. Op die manier kunnen de applicaties de cultuur van een bedrijf veranderen: ze helpen om de communicatie met klanten te verweven in het web van de organisatie. Op de lange termijn is meegaan in de ontwikkeling de beste manier om klantgericht denken binnen bedrijven te promoten, omdat dit managers confronteert met zeer directe feiten over hoe klanten denken.


Bron: Management Executive, MD Weekly
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Informele netwerken stimuleren innovatie
 De opkomst van de sociale niet-werker
 Sociale netwerken spelen belangrijke rol bij IT-implementatie
 15 top-trends voor 2007
 
 
reacties
 
M Leenaerts  |   | 
7-08-2008
 | 
19:05 uur
Zoals het informele netwerk al jaren de manier is om iets op de werkvloer gedaan te krijgen, zo kan het gedigitaliseerde sociale netwerk zeker bijdragen aan de samenwerking die (interne) grenzen overschrijdt, dit lijkt me niets nieuws.

De onderzoekers van Forrester verwijzen echter niet naar 'groupthink' - het verschijnsel dat hechte groepen zichzelf oogkleppen aanmeten. Ik ben benieuwd in hoeverre dergelijke netwerken sturing behoeven om te voorkomen dat zij polariseren of een vernieuwde structuur 'opdringen' aan de gehele, formele organisatie!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10