zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Unilever gaat de strijd met discountmerken aan

28 juli 2002 - Unilever Bestfoods en Langnese-Iglo voeren hun reclamebudgetten in Duitsland op. Met meer reclamecampagnes moeten de A-merken de stijgende verkopen van discounters zoals Aldi en Lidl bijbenen.

Deze ketens winnen flink marktaandeel met hun eigen, veelal lager geprijsde, merken.



Verdubbeling budget
Bestfoods gaat het reclamebudget in Duitsland met 50 procent opschroeven. Het bedrijf spreekt van de 'de grootste campagne ooit`. Langnese-Iglo mikt zelfs op een `reclamebudgetverdubbeling`.

Kwart eigen merk
Het aandeel eigen merken in Duitsland groeide in 2001 tot ruim 25 procent. In 2000 was dat nog 23 procent. In Nederland schommelt dit percentage rond de 17,9 en is volgens Stichting Merkartikel (SMA) stabiel.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10