Zeven stappen om nog beter te communiceren met uw medewerkers
4 augustus 2008 -
Goed communiceren met uw medewerkers is cruciaal. Evenals het kort en krachtig over kunnen brengen van uw boodschap, positief zijn en verhalen vertellen. Dat stelt communicatiecoach Carmine Gallo op MD Weekly.
Managers kunnen leren van de manier waarop charismatische leiders van succesvolle bedrijven leiding geven, vindt Gallo in zijn boek `Fire Them Up`. Door goede communicatie en door te inspireren kunnen managers zorgen dat hun werknemers gelukkiger zijn met hun baan. Managementopleidingen zouden daar dan ook meer aandacht aan moeten besteden. Ook benadrukt hij het belang van lichaamstaal bij het overdragen van een boodschap.
Zeven stappen
Gallo formuleert zeven stappen voor managers om meer invloed te krijgen op werknemers:
1. Enthousiast zijn
2. Visie uitdragen
3. De voordelen voor de luisteraar benoemen
4. Krachtige verhalen gebruiken
5. Het publiek laten meedenken
6. Optimistisch zijn
7. Mensen belonen.
Bron:Interne Communicatie, MD Weekly