zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Op zoek naar geluk? Geef uw bonus weg!

30 juli 2008 - Werknemers die een bonus krijgen worden daar nog gelukkiger van als ze een deel weggeven in plaats van het geld te spenderen aan luxeartikelen. Het is dus slim van bedrijven om hun werknemers aan te moedigen meer van de bonussen met anderen te delen en zo een pro-sociale werkplaats te creëren.

Eén en ander komt naar voren uit onderzoek van Michael I. Norton, assistent professor aan de Harvard Business School en Elizabeth W. Dunn, assistent professor psychologie aan de University of British Columbia, zo weet MD Weekly



Experiment
De onderzoekers voerden hiervoor onder andere een experiment uit met werknemers van een bedrijf uit Boston. Zij moesten beschrijven hoe gelukkig ze waren vóór en na het ontvangen van een bonus. Alleen degenen die een gedeelte van de bonus weggaf, bleken er gelukkiger van te worden.


Bron: Harvard Business Review, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Sociaal contact belangrijker dan geld
 Manager heeft last van zijn geweten
 Werknemer heeft liever schouderklopje dan salarisverhoging
 Geldbonus motiveert het meest
 Vertrekbonus Jan Bennink gaat naar goede doelen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10