zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips voor een goede eerste indruk

24 juli 2008 - Natuurlijk: uw product of dienst is belangrijk in de beslissing van uw (potentiële) klanten om een relatie met u aan te gaan. Maar niet minder belangrijk is de eerste indruk die u maakt. Salesonline komt met vijf manieren om een onuitwisbare impressie te maken.

1. Luister vooral


Alleen als u uw prospects laat praten, bent u in staat hun behoeftes in te schatten. Bovendien toont u interesse door te luisteren en dat u er niet alleen op uit bent iets te verkopen. 

2. Wees enthousiast

Breng over dat u een geweldig product of dienst aan het verkopen bent en hoe blij u bent dat u uw prospect daarmee van dienst kunt zijn. Toon uw enthousiasme bovendien door hen te begroeten met een stevige handdruk en door uw positieve houding ook non-verbaal over te brengen. 

3. Doe alsof u de order al binnen hebt
Zelfverzekerdheid en vertrouwen brengen uw overtuiging over dat uw prospect natuurlijk voor u zal kiezen. Als u uw prospects duidelijk maakt dat u eigenlijk al een deal heeft, wordt het veel moeilijker u af te wijzen. 

4. Laat zien dat u een winnaar bent
Iedereen gaat graag met winnaars in zee. Verzeker u dus van een verzorgde en professionele uitstraling, en vertel iets over uw successen en die van uw bedrijf. 

5. Pas op uw woorden

Zorg ervoor dat u niet wanhopig overkomt. Respecteer het vertrouwen van bestaande klanten en noem hun namen niet. Denk goed na voor u iets zegt en zorg ervoor dat uw woorden niet voor misinterpretatie vatbaar zijn.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Pak die nieuwe baan met beide handen aan - letterlijk
 Eerste indruk bepaalt betrokkenheid
 Sollicitant haakt af bij slechte indruk werkgever
 Eerste indruk allesbepalend bij sollicitatie
 
 
reacties
 
H Janssen  |   | 
28-07-2008
 | 
16:53 uur
Prima tips, maar ik mis een heel belangrijke. Zorg dat u er top uitziet! Zeker voor managers en salesfuncties kan een imageconsultant een positieve ondersteuning bieden bij het uitstralen van succes en het afgeven van een goede eerste indruk.
Helga Janssen
Bert-Jan  |   | 
28-07-2008
 | 
19:09 uur
Met Tip 3 zou ik maar oppassen. Het is vaak in strijd met tip 1, het luisteren, en komt gauw arrogant over. Niet doen dus. Het zijn verder wat oppervlakkige tips. Luisteren is moeilijk en begint met luisteren naar jezelf. En dan nog op zes niveaus, die allemaal op elkaar inwerken: fysiek, mentaal, emotioneel, sociaal, relationeel en spiritueel. net als communiceren doen we het allemaal, bewust en veelal onbewust. De eerste indruk wordt bepaald door de manier waarop je je vanuit je schijnpersoonlijkheid en je ware persoonlijkheid presenteert. Dat vraagt de nodige zelfkennis. Dus min tips zouden zijn:

1. Begin met zelfreflectie en luisteren naar
uzelf.
2. Luister naar de ander
3. Gebruik je intuitie maar toets deze
4. Wees integer, authentiek en energiek
5. Voorzie in de behoefte van de klant en zorg
voor een win-win-situatie

Succes! En het is te leren!

Bert-Jan van der Mieden, PYRAMIDE, Apeldoorn
auteur van ''De mens in de 21e eeuw''


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10